• Eglė Zakaraitė. Kaip tapti dama, 4 dalis

    damaĮtraukianti ir intriguojanti istorija tęsiasi toliau. Pagrindinė knygos „Kaip tapti dama“ herojė Marina gyvena tobulą gyvenimą. Tačiau vieną dieną ji nusprendžia, kad jis nėra toks tobulas, todėl ima svajoti apie pokyčius. O vienintelis būdas pasiekti ir gauti tai, ko ji visa širdimi trokšta, yra sužinoti, ko ji nori. Todėl ji pradeda suvokti, jog norint sužinoti, ko ji iš tiesų nori, reikia įsiklausyti į savo širdį. Tačiau ne viskas taip paprasta, nes sužinoti, kaip išgirsti save, ji turi išmokti pati. 
    Kelionė savo širdies balsui išgirsti veda po įvairias pasaulio šalis. Tačiau netikėta pažintis pakeis jos likimą. O kaip, sužinosi tik perskaičiusi knygą. Ši istorija suteiks Tau daug pamokymų, kaip elgtis, tačiau pasirinkti turėsi pati.

  • Guillaume Musso. Mergaitė ir naktis

    mergaiyeSniege paskendęs prestižinio licėjaus studentų miestelis.
    Trys draugai, amžiams sujungti nuodėmingos paslapties.
    Ir mergina, kurią pasiglemžė naktis.
    Prancūzijos Rivjera. 1992-ieji. Žvarbi nakties pūga.
    Vinka Rokvel – viena gabiausių ir patraukliausių Sent Egziuperi licėjaus moksleivių. Ji niekada nesirenka tarpinio varianto – tik „viskas arba nieko“. Todėl, nepaisydama galimo skandalo, vedama deginančios aistros, vieną žiemos naktį pabėga kartu su filosofijos dėstytoju ir meilužiu Aleksiu Klėmanu.
    Tai paskutinis kartas, kai kas nors matė Vinką Rokvel.

    Prancūzijos Rivjera. 2017-ieji. Alumnų susitikimas.
    Fani, Tomas ir Maksimas kadaise buvo neišskiriami draugai. Tačiau nuo tada, kai baigė licėjų, vienas kitam nėra pratarę nė žodžio. Praėjo jau 25-eri metai nuo tos žvarbios nakties, kai jie trise įvykdė baisią žmogžudystę ir, stengdamiesi išsisukti, lavoną įmūrijo į Sent Egziuperi sporto salės sieną. Po ilgos pertraukos jiems lemta susitikti alumnų šventėje, per kurią plėtros tikslais bus griaunama viena iš licėjaus sienų. 
    Simbolinė nauja pradžia atskleis kraupią paslaptį.

    „Negailestingiausias jo ginklas? Išlaikyti nežinią iki paskutinės sekundės.“
    Anne-Claire Courdray

  • Yaa Gyasi. Auksinės šaknys

    saknysXVIII a. dviejuose Ganos kaimeliuose gimsta netikros seserys – Efija ir Esė, kurių likimas susiklosto nepaprastai skirtingai. Efiją ištekina už anglo ir jai atsiveria patogus, viskuo aprūpintas gyvenimas Keip Kosto pilyje. O jos seserį Esę įkalina tos pačios pilies požemiuose. Vėliau ją kartu su tūkstančiais kitų parduoda klestinčiai Aukso pakrantės vergų rinkai ir išplukdo į Ameriką. Dviejų seserų likimų gijos išraizgo skirtingus žemynus ir palieka gilų įspaudą ateinančių kartų gyvenime. 
    Nuo medvilnės plantacijų Misisipėje, misionierių mokyklų Ganoje iki JAV Pilietinio karo, nuo anglių šachtų Alabamoje iki džiazo klubų XX a. Harleme, iki pat šių dienų – autorė aprėpia trejetą žemynų ir septynetą kartų, sukuria itin intymų pasakojimą apie negailestingai laiko ardomus žmonių likimus, nenumaldomą sielvartą, visa ką persmelkiantį grožį ir kelių žemynų istoriją, kuri tarsi atgyja romane. 

  • Sarah Pinborough. Prisiekiu jos gyvybe

    prisiekiuPažadus laužyti – mirtinai pavojinga
    Visas Lizos gyvenimas – paauglė dukra Eiva ir geriausia draugė Merilin. Kad ir kokios iš pažiūros skirtingos, paguodą jos randa būdamos kartu. Tačiau vieną dieną Lizai į akis krinta žavus nepažįstamasis. Mintis išsyk užvaldo romantiškos svajonės. 
    Galbūt ji jau pasirengusi žengti toliau?
    Galbūt jau gali pasitikėti kitais žmonėmis? 
    Galbūt jau gali nustoti slapstytis ir pamiršti praeities paslaptis?
    Visus svarstymus nutraukia Eivos išgelbėtas skęstantis berniukas. Kai jųdviejų nuotraukos pasklinda žiniasklaidoje, Liza pasijunta įspeista į kampą: ilgai kurtam naujam gyvenimui kyla rimtas pavojus. 
    Kad išgelbėtų visa, kas jai brangu, Lizai tenka stoti akis į akį su praeitimi. Tačiau ji jaučia: kažkas nori, kad ji ir Eiva kentėtų, kad atsakytų už visas padarytas klaidas, svarbiausia – už tą vieną, nelemtai sulaužytą, pažadą.

    „Buvo akimirkų, kai norėjau iš baimės užsidengti akis. Skausmingai perveriantis, klaidus kaip pinklės. Norėčiau sakyti, kad žinojau, kuo viskas baigsis, bet Sarah visada būdavo vienu žingsniu priekyje.“
    C. L. Taylor

  • Stefan Ahnhem. Beveidės aukos

    aukosGimtajame detektyvo Fabiano Risko miestelyje įvykdyta kraupi žmogžudystė: iš išorės užremtame mokyklos darbų kabinete rastas mirtinai nukraujavusio vyro kūnas nukapotomis plaštakomis. 
    Policijos tyrėjai įsitikinę, kad tai smulkmeniškai suplanuotas kerštas. Tačiau kas ir kodėl galėjo trokšti susidoroti su ramiai miestelio mokykloje dailide dirbusiu Jorgenu Polsonu? Vienintelė aiški užuomina – nusikaltimo vietoje palikta devintos klasės mokinių nuotrauka. Vienas veidas joje jau užbrauktas – tai ką tik įvykdytos žmogžudystės auka. 
    Vadovaudamasis nuojauta ir vis ryškiau iškylančiais mokyklos prisiminimais, Fabianas Riskas imasi tyrimo. Tačiau detektyvą skubėti verčia ne tik profesinė pareiga: nuotraukoje – ir jo paties veidas. 


    „Prikaustantis kaip Jo Nesbø, tamsus kaip Stiegas Larssonas.“
    Tony Parsons

    „Kaip nuodėmė, kuriai neįmanoma atsispirti.“
    Irish Independent

  • Natasha Wodin. Kilusi iš Mariupolio

    mariuopolioNatascha Wodin gimė 1945 m. Bavarijoje, buvusių priverstinių darbininkų iš Ukrainos šeimoje. Baigusi mokslus, įgijo vertėjos specialybę. Vertė iš rusų į vokiečių kalbą, taip pat pati rašė knygas, už kurias gavo daug literatūrinių apdovanojimų. Romanas „Kilusi iš Mariupolio“ 2017 metais pelnė prestižinę Leipcigo knygų mugės premiją.

    Kai mirė autorės mama, mergaitei buvo tik dešimt. Po daugelio metų rašytoja pradeda dėlioti savo šeimos praeities dėlionę. Jai tebuvo žinoma, jog jos tėvai turėję palikti Mariupolį ir išvykti priverčiamųjų darbų į Vokietiją. Didžiąją gyvenimo dalį autorė maniusi, jog „priklausanti žmonijos šiukšlėms, sąšlavoms, likusioms po karo“. Padedant aistringam genealogijos žinovui, ji leidžiasi į skausmingas tapatybės paieškas, imasi narplioti mamos gyvenimą ir, sekdama miglotais protėvių pėdsakais, kone rekonstruoja netikėtumų ir mįslių kupiną giminės istoriją.

    Romane „Kilusi iš Mariupolio“ atskleidžiama, kaip istoriniai įvykiai keičia žmonių gyvenimus, ką patyrė Mariupolio uostamiestis, kadaise viliojęs ir traukęs XIX a. dvasia. Katastrofiški XX a. istorijos lūžiai perteikiami dokumentiškai blaiviai, bet itin paveikiai. Pasak kritikų, tai „Šeimos istorija – kaip šimtmečio panorama“, „Didelis ir svarbus tekstas prieš užmarštį, prieš tylėjimą“, „Klasikinė, bet kartu kitokia, neįprasta knyga“, „Lakoniškas, bet vaizdingas, visiškai nepatetiškas, bet sukrečiantis pasakojimas“.

  • Donatella Di Pietrantonio. Sugrąžintoji

    diYra romanų, kurie užkliudo giliausias žmogaus egzistencines stygas. Romanas „Sugrąžintoji“ – kaip tik toks. Mergaitė su lagaminu vienoje rankoje ir batų krepšiu kitoje yra priversta paskambinti į nepažįstamųjų duris. Jas, spiginančiomis akimis ir išsidraikiusiomis kasytėmis, atidaro... jos sesuo Adrijana, nors anksčiau juodvi niekada nebuvo susitikusios. Taip prasideda pasakojimas apie Sugrąžintąją, kuri vieną dieną neteko visko: patogių namų, geriausių draugių ir besąlygiškos tėvų meilės.

    Norint susitaikyti su dvigubu atsisakymu ir dviguba našlaityste, turint dvi gyvas motinas, jai tenka grįžti prie savo pačios šaknų. Ir Donatella Di Pietrantonio puikiai žino, kokiais žodžiais tai išsakyti, ji moka papasakoti apie motinystę, atsakomybę ir rūpestį.

    Donatella di Pietrantonio debiutavo 2011 m. romanu „Mano motina kaip upė“ – jis laimėjo Tropėjos literatūrinę premiją. Antrasis romanas, „Mano gražuolė“ (2013), laimėjo „Brancati“ premiją ir pateko tarp premijos „Strega“ finalistų. 2017 m. pasirodęs romanas „Sugrąžintoji“ buvo apdovanotas „Campielo“ premija ir sulaukė didelės sėkmės Italijoje.

  • Kathryn Croft. Tylus melas

    melasBritų rašytojos Kathryn Croft knygoje „Tylus melas“ rezgami melai ne tik veikėjus privers suabejoti savo sveika nuovoka... Kas iš tiesų nutiko vyrui, kurį visi laikė savižudžiu? Ir kaip toliau gyventi jo žmonai, kai viena po kitos aiškėja tamsios paslaptys?
    Mios Hamilton gyvenimas buvo tobulas. Ji turėjo vyrą Zaką, kuris buvo universiteto dėstytojas ir nuostabią dvejų metų dukrelę. Tačiau viską sugriovė netikėta Zako savižudybė. Vyras nusižudė kaip tik tą naktį, kai dingo viena iš jo studenčių…
    Praėjus penkeriems metams mažai kas yra paaiškėję apie studentės dingimą, bet Mia jau atrodė beatsigaunanti nuo patirto smūgio - ji susirado naują vaikiną, su kuriuo ketino viską pradėti iš naujo. 
    Tačiau Mios gyvenime netikėtai atsiranda nepažįstama mergina, vardu Elison. Ji viską apverčia aukštyn kojomis, pasakydama, kad Mios vyras iš tiesų nenusižudė. 
    Švelni ir jautri Elison veda Mią Zako praeities keliais ir šiai ima atrodyti, jog savo vyro ji niekada iš tikrųjų ir nepažinojo. Tačiau Mia trokšta išsiaiškinti, kas iš tiesų nutiko Zakui. Kai paslaptys aiškėja ir viskas grimzta tik tamsyn, Elison vis labiau užsisklendžia ir Mia ima vis dažniau mąstyti, kodėl Elison apskritai norėjo jai padėti. Ar ja galima pasitikėti?
    O kai galiausiai paaiškėja kai kas neįtikėtino, Mia ima abejoti savo pačios sveiku protu. Ir galbūt jai reikėtų susirūpinti savo saugumu? Ar siekdama tiesos ji pasiryžusi rizikuoti visais, kuriuos myli?
    „Tylus melas“ – trileris apie maniją ir palaidotas paslaptis, kurioms kylant į paviršių įtampa auga nesuvokiamu tempu. Užburiantys ir įtraukiantys siužeto vingiai neleis nė minutei atsitraukti nuo knygos iki pat istorijos pabaigos. 
    Kathryn Croft – britų rašytoja, psichologinių trilerių autorė. Yra išleidusi penkias knygas, šeštoji jau taip pat pasiekė leidyklą. Jos knygų parduota daugiau nei milijonas egzempliorių, K. Croft kūryba skaitytojus pasiekia trylikoje pasaulio šalių. 
    K. Croft šešerius metus dirbo anglų kalbos mokytoja, dabar visą savo laiką skiria rašymui. 
    Ji visuomet labai mėgo skaityti ir iki šiol tiki, kad žodžiai turi galių pralinksminti, pamokyti ir keisti gyvenimus. Ji taip pat tiki, jog viskas yra įmanoma, jei pakankamai daug dirbi ir nepasiduodi. 
    Dvylika metų rašytoja gyveno Londone, vėliau persikėlė į Gilfordo miestą, kur ji užaugo. Gyvena su vyru, dviem vaikais ir dviem pašėlusiom katėm. 

  • Taylor Adams. Be išeities

    beNeveikiantis telefonas. Neišvažiuojamai užpustytas kelias. Stingdantis žiemos nakties šaltis. Keturi nepažįstamieji, įstrigę pakelės aikštelėje. Vieno iš jų furgone – pagrobta maža mergaitė. Taigi – ką darytum tu? Koledžo studentė Derbė Torn skuba pas vėžio operacijos ligoninėje laukiančią mamą, bet pūga įkalina ją Kolorado kalnų greitkelyje. Naktį jai teks praleisti poilsio stotelėje su keturiais nepažįstamaisiais. Lyg to būtų negana, pro vieno iš stovinčių automobilių langą ji pamato narve užrakintą mergaitę. Mobiliojo ryšio nėra, telefonas beveik išsikrovęs, keliai užversti neišbrendamomis pusnimis ir visai neaišku, kuris iš keturių keliautojų – pagrobėjas. Derbė nežino, kuo gali pasitikėti. Bet tikrai žino, kad privalo išgelbėti vaiką ir surasti išeitį, net jei atrodo, kad išeities nėra.
    Aštrus, baugus ir įtampos kupinas Tayloro Adamso trileris „Be išeities“ įtraukia tarsi meistriškas veiksmo filmas. Kai jau atrodo, kad pagalba čia pat, tenka atlaikyti dar sunkesnį išbandymą...

  • Chris Mcgeorge. Spėk, Kas?

    spekChris McGeorge – britų rašytojas, klasikinių detektyvų gerbėjas. Jis savo šiurpias istorijas pastato ant klasikinio pamato, tačiau skirtingai nuo Conan Doyle’o ir Agathos Christie, jose – kupina aštriausių posūkių dabartis. ‘Spėk, kas?” – jo debiutas, tapęs bestseleriu.

    Kas: Aktorius. Padavėja. Valytojas. Aktorė. Advokatas. Studentė. Kiekvienas jų – įtariamasis.

    Kur: užrakintame kambaryje, iš kurio negalima ištrūkti. Ir jie neturi jokio supratimo, kaip ten atsidūrė.

    Be to: vonioje – kūnas žmogaus, kurį jie visi pažinojo. Kažkas jį nužudė. Kažkas, esantis tame kambaryje.

    Kodėl: jie turi tris valandas išsiaiškinti, kuris iš jų yra žudikas. Kitaip jie visi mirs.

    Taisyklės paprastos. Žaidimas žiaurus ir sudėtingas.

    “Spėk, kas?” – kvapą gniaužianti užrakinto kambario byla. Penki žmonės, atsidūrę košmariškoje padėtyje. Lavonas vonioje – žmogus, su kuriuo kiekvienas jų buvo kada nors gyvenime susitikęs. Įkalinti keturiasdešimt ketvirtame viebučio aukšte be galimybės ištrūkti, jie turi laukti, kol vienas jų, Morganas Šepardas ras žudiką. Jei ne – žus ne tik jie, bet ir visi viešbutyje esantys žmonės. Siaubas kausto protą, o laiko lieka vis mažiau… Kas buvo nužudytasis? Kodėl visi jie yra čia? Kas su jais žaidžia šitą išsigimėlišką žaidimą? Ir galiausiai – kuris iš jų yra žudikas???

  • Karen White. Pakrantės medžiai

    medziaiRomano „Pakrantės medžiai“ veiksmas nukels į JAV pietines valstijas, kur ilgi palmių šešėliai slepia ne tik saulės šviesą, bet ir šeimos paslaptis.

    Džiulijos gyvenimą ženklina netektys. Kai jai buvo dvylika vietiniame parke be žinios dingo jos sesuo. Šis įvykis sukrėtė visą šeimą. Motina gyvena apsėsta dukros paieškų. Motinai mirus, šią pareigą perėmė Džiulija. Net suradusi savo pašaukimą menui, ji niekada neprarado vilties surasti dingusią seserį.

    Dirbdama aukcione Niujorke Džiulija sutinka Moniką, kuri labai panaši į dingusią seserį. Tarp moterų užsimezga glaudus ryšys, o Džiulija kartais jaučiasi lyg vyresnė sesuo, kurios pareiga – globoti jaunėlę. Monika daug pasakoja apie savo šeimą ir gyvenimą pietinėse valstijose, tačiau dar daugiau lieka nutylėta. Kodėl jos ryšiai su artimaisiais taip staiga nutrūko? 

    Tačiau Monika visas paslaptis nusineša su savimi – dėl širdies ydos ji miršta palikdama savo sūnaus globą Džiulijai. Pastaroji, siekdama susitikti su Monikos šeima, leidžiasi į kelionę į pietus. Ši kelionė taps pažintimi ir su savo giminės istorija.

    Paklausta, kiek jos kūrinių siužetai ir stilius atspindi jos asmeninę istoriją, autorė teigė, kad to niekuomet nedaro sąmoningai. „Apie seseris ir vienturčius vaikus dažniausiai rašau tikriausiai todėl, kad pati augau tarp trijų brolių, o mano mama buvo vyriausia iš penkių seserų ir aš nuolat girdėjau savo tetas pasakojant pietietiškas mergaitiškas istorijas. Mane pakerėdavo jų balsai ir aptariami nutikimai. Dar ir šiandien kurdama stiprias savo romanų veikėjas, girdžių šiuos balsus“, – pasakoja Karen White.

  • Donato Carrisi. Mergina rūke

    merginaKraują stingdantis italų rašytojo Donato Carrisi trileris „Mergina rūke“ pasakoja paslaptingą kalnų slėnio mažo miestelio tragediją. Kas slypi po iš pirmo žvilgsnio paprasta byla? Ar pavyks detektyvui Fogeliui sugauti siaubūną?

    Šešiasdešimt dvi dienos po dingimo...

    Mažame Alpių slėnyje esančiame Avešo miestelyje suimamas vyras. Jo marškiniai kruvini. Ar jis turi ką nors bendro su dingusia mergina Ana Lu?

    Kas iš tiesų nutiko merginai?

    Detektyvas Fogelis padarys viską, kad atskleistų paslaptingą Anos Lu dingimą. Kai mažą ir ramų miestelį užplūsta žiniasklaida, Fogelis yra įsitikinęs, kad įtariamasis pasirodys. Tai - išskirtinis detektyvo darbo metodas. Jis nesigilina į DNR ar įkalčius, kuriuos randa kriminalinių tyrimų komanda. Jis pritraukia žiniasklaidos dėmesį, manipuliuoja žurnalistais ir užsitikrina vietą pirmuosiuose puslapiuose. Taip jis pritraukia lėšų tyrimui ir sukuria istoriją, kurią visi ilgai prisimena. 

    Tokioms byloms kaip ši reikia tokio detektyvo kaip Fogelis. Čia reikia ne sprendimo, o auditorijos, ir Fogelis gali tai sukurti. Tačiau, kodėl praėjus dviem mėnesiams po merginos dingimo, detektyvas vis dar Aveše? Kodėl vieną apniukusią ir miglotą naktį jis su automobiliu nuvažiuoja į griovį, o atsigavęs nieko neprisimena? Ir jei jis nesužalotas, tai kieno kraujas ant jo drabužių?

    Teisingumas nekelia reitingų. Teisingumas niekam neįdomus. Žmonės trokšta siaubūno... Ir aš jiems duosiu tai, ko jie trokšta.

    Įkalčiai painūs, galbūt netgi klaidingi ir sekti jais gali būti pavojinga. Kas jeigu jie nuves visai kita kryptimi ir tik nutolins Fogelį nuo tiesos, kuri glūdi tyliame miestelyje?

    Trileris „Mergina rūke“ – nenuspėjamas iki paskutinių puslapių. 

    Donato Carrisi (g. 1973) – italų rašytojas. Studijavo teisę ir kriminologiją. Nuo 1999 metų dirbo kaip TV scenaristas. Pirmasis jo romanas The Whisperer pelnė penkis tarptautinius apdovanojimus ir buvo parduodamas maždaug dvidešimtyje šalių. Yra parašęs aštuonis romanus. „Mergina rūke“ – vienas paslaptingiausių ir labiausiai įtemptų jo trilerių. D. Carrisi pats režisavo filmą pagal šią knygą. Filmas pasirodė 2017 metais. Jame vaidina Jean Reno, o komisaro Fogelio vaidmenį atlieka aktorius Toni Servillo.
    Rašytojas gyvena ir kuria Romoje.